Az állásra pályázók 10 leggyakoribb hibája
2012. február 28. Forrás: Profession.hu - Herczku Monika
Hasznos:
A tipikus hibák könnyen javíthatóak, s ezzel növelhető az álláshoz jutás esélye.1. „Minden állást megpályázok, valamelyik csak összejön.”
Ebben
az esetben is érvényesül a „kevesebb a több” elve. Felesleges minden
pályázatra küldeni az önéletrajzot. A jelenlegi munkaerő-piaci
helyzetben nagyon kevés olyan állás van, amelyre a cégek (függően a
földrajzi elhelyezkedéstől) nem kapnak több tucat vagy több száz
pályázatot. Ezek között bőven lesznek olyanok, akik mindenben
megfelelnek a kiírt feltételeknek. Azaz abban az esetben érdemes
elküldeni a pályázatot, ha legalább 95%-ban megfelel az elvárásoknak. Ha
nem felel meg a cég által megfogalmazott követelményeknek pl. nincs
meg a 3 év szakmai tapasztalat vagy a nyelvtudása nem az elvárt szintű,
akkor nem érdemes próbálkoznia, mert csak az idejét és energiáját
pazarolja.
2. „Megírtam az önéletrajzomat és majd ezt küldöm el a cégeknek.”
Rossz
hírem van: ez az időszak már lejárt! Az önéletrajzot minden esetben
hozzá kell igazítani az adott hirdetéshez. Olyan óriási a verseny a
pályázók oldaláról és a cégek költség hatékonysági okokból annyira
pontosan megfogalmazzák, hogy kit szeretnének felvenni, hogy nem az
állásra alakított önéletrajzzal, nem érdemes próbálkoznia. A hirdetést alaposan, a „sorok között „is olvasva érdemes az önéletrajzot minden esetben az adott munkakörre igazítani.
3. „Jó lesz ez az önéletrajz.”
Az önéletrajznak
világosnak és áttekinthetőnek, jól szerkesztettnek kell lennie.
Fontos, hogy helyesírási hiba egyáltalán ne legyen benne. Bármennyire
is egyértelmű, mégis ez a leggyakoribb hibák egyike.
Idegen nyelvű önéletrajzoknál fokozottan érdemes odafigyelni a megfelelő szóhasználatra. Ha az önéletrajz
nincsen rendesen megszerkesztve, ha pongyola a fogalmazás, ha
helyesírási hibákat tartalmaz, akkor azt az érzetet kelti az olvasóban,
hogy a pályázó egy önmagára és produktumára nem igényes, nem precíz,
részletekre oda nem figyelő ember lehet.
4. „Elküldöm mailben, csatoltan…”
Nagyon
fontos, hogy amikor emailben küldi az önéletrajzot csatolmányként,
akkor a csatolt file neve ne csak annyi legyen, hogy oneletrajz, vagy
oneletrajz_angol, esetleg oneletrajz_2012_02. Gondoljon bele, hogy a
HR-es vagy a fejvadász nyilván menti az önéletrajzát és így extra
munkát okoz azzal, ha a file-t újra el kell neveznie. A rossz file név
miatt nagyobb az esélye is arra, hogy az önéletrajza elkeveredjen
valahol.
Érdemes inkább a saját nevén elmenteni: pl.
herczku_oneletrajz vagy herczku_monika_oneletrajz – így könnyebben
kezelhető és hamarabb rátalálnak, ha keresik.
Lehet, hogy csak
városi legenda, de lehet olyat hallani, hogy vannak olyan cégek, ahol a
sima önéletrajz elnevezésű file-okat hamar kitörlik az ezzel
foglalkozók. Ezt megelőzendő, inkább tüntesse fel egyértelműen, hogy
kinek az önéletrajzát rejti a csatolmány.
Ha az önéletrajza célba
ért, és bekerült a következő körbe, akkor hamarosan felveszi a cég
Önnel a kapcsolatot, első lépésként egy telefonos interjút,
utána egy személyes beszélgetést kezdeményeznek majd – ha minden jól
megy. Elképzelhető, hogy a telefonos kör kimarad és rögtön egy interjúra vagy AC-ra (Assessment Center) hívják be.
5. „ …akkor sajnos nem érek rá”
Ha
a cég HR-ese felhívja Önt és szeretne egyeztetni egy telefoninterjút
vagy behívja egy személyes elbeszélgetésre, akkor fog Önnek javasolni
egy időpontot. Ha csak nincsen valami nagyon fontos és halaszthatatlan
teendője, akkor ezt illik elfogadni. Ha mégsem megfelelő ez az időpont,
akkor javasoljon egy másikat vagy mondja el, hogy aznap éppen nem jó,
de a hét többi napján természetesen megoldható.
Nem érdemes
elkezdeni problémázgatni az időponton vagy a napszakon. Inkább arra
kell gondolni, hogy végre megcsillan egy lehetőség. Ha túl nehezen
lehet Önnel időpontot egyeztetni, akkor a telefon másik végén azt
fogják Önről gondolni, hogy nem elég rugalmas és kompromisszum kész.
6. „Már több munkaajánlatot kaptam”
Néhány
nagyon kurrens területen dolgozó kiemelkedő szakembert kivéve ez az
állítás szinte biztosan nem igaz ebben a formában. És ezt tudja a
munkaerő piacot jól ismerő HR-es is. Jelen időszakban inkább egészséges
önértékelésre és szerénységre (persze a megfelelő asszertivitással
párosítva) biztatnék mindenkit.
7. „Már legalább 100 pályázatot adtam be…”
És
még egyik pozícióra sem Önt választották? – kérdeznék vissza, ha én
lennék a HR-es. Nem érdemes a cég képviselőjének azon keseregnie, hogy
már mennyi pályázatot küldött el és még válaszra sem méltatták. Sőt azt
sem érdemes megemlítenie, hogy „ már 8 hónapja vagyok munka nélkül,
mindegy, hogy mi, csak legyen már valami”. Még ha így is érez, akkor se
ossza ezt meg a potenciális munkáltatójával, hiszen így könnyen azt
hiheti, hogy nem egy motivált ember lépne be a cégéhez, hanem valaki,
akinek mindegy, hogy mit csinál, csak fizetést kapjon.
8. „Úgysem nézik meg az adatlapomat a közösségi oldalakon”
Megoszlanak
a vélemények szakmán belül erről a kérdésről. Bevallom, hogy az esetek
többségében én megnézem, hogy kivel találkoztam. Annak örülök, ha egy
ponton túl, mint idegen, nem tudok több információt szerezni a
jelöltről. Ebben az esetben csak az ismerősei láthatják a profilját és
számomra ez így van rendben.
Néha bizony ledöbbenek, amikor olyan
profilt látok, ahol valaki szélsőséges politikai nézeteit, bulizós és
egyéb képeit osztja meg a nagyvilággal. Ne felejtse el, hogy saját
magát szeretné eladni a munkaerőpiacon és a közösségi oldalakon
feltöltött információk az Önről kialakult képet javíthatják, de romba
is dönthetik.
9. „Én? Ennyiért? Ezt a pozíciót?
Ha
úgy érzi, hogy nagyon alacsony pozíciót ajánlottak és mindezt
arcpirítóan kevés pénzért, akkor nyugodtan reagáljon rá, nem érdemes az
„alszom rá egyet és visszaszólok” klisével az időt húzni. Ugyanakkor
érdemes azt is átgondolni, még mielőtt belekezd az új állás keresésébe,
hogy hol van az alsó határ, vagyis meddig hajlandó elmenni vagy inkább
lemenni.
Nagyon kevés pl. a vezetői pozíció és el kell dönteni,
hogy inkább kivár vagy elfogad egy alacsonyabb beosztást is. Ugyanezt
érdemes a bérben is átgondolni: ha az utolsó bérét nem tudják/akarják
megadni, akkor meddig tud lemenni, mi az, ami még elfogadható.
10. „Voltak már jobb idők is, most túl kell élni, és bízni benne, hogy lesz még jobb is.”
Noha
mindnyájan pénzből élünk, és nagyon nehéz elhelyezkedni, de ahol
szükséges próbáljon kompromisszumot kötni és rugalmasnak lenni.
- Profession.hu
Mikor vállalja el az alacsonyabb beosztást és fizetést?
2012. március 29. Forrás: Profession.hu - Herczku MonikaMit tegyen, ha már régóta keres állást és nem olyan talál, amilyet szeretne?
Alacsonyabb a beosztás, kevesebb a fizetés. Elvállalja a munkát?
Tibor
korábban egy külföldi cég logisztikai menedzsereként dolgozott, 10
ember munkáját irányította, állandó pörgésben élt, nagy felelősség volt
a vállán. Az ügyfelek csökkenése miatt többedmagával felmondtak neki a
cégnél, így kénytelen volt új állás után nézni. Már lassan 1 éve
próbálkozott, először a korábbihoz hasonló vezetői beosztást keresett,
de nem találtak egymásra egyetlen munkaadóval sem. Így lejjebb adott az
elképzeléseiből és legutóbb egy ügyfélkapcsolati munkatársi állásra
pályázott. Olyanra, amelyet eddigi tapasztalataival gond nélkül
betölthetett volna. A cég vezetője azonban nem őt választotta.
„Túlképzett. Egy ketyegő bomba, 6 hét múlva már unná magát és állandóan
azzal jönne elő, hogy min kellene változtatni, mi nem működik
szervezetten. Egyébként is csak addig maradna, ameddig nem talál egy, a
tapasztalatának jobban megfelelő munkát” – mondta.
A cégek szempontjai
A Tibort visszautasító cég vezetőjének álláspontja az volt, hogy
Tibornak nem lenne kihívás ez a munkakör, nagyon rövid idő alatt
megtanulna mindent, ami a napi feladatai elvégzéséhez szükséges. Számára
ez csak ideiglenes megoldás lenne, az általuk kínált bér sem érné el a
korábbi bérét, így ez sem lenne motiváló számára.
Cégvezetői szemmel örülne, hogy Tibor tud építeni a már működő szakmai
kapcsolatrendszerére és az is jó, hogy nem kell különösebben
betanítani és tréningezni, hogy a munkakörét elláthassa. Eszébe jutott
az is, hogy a hosszú munkanélküliség után Tibor megbecsülné az új
állását, de ezt a szempontot végül is nem tartotta annyira fontosnak a
többi érvvel szemben.
Ha alacsonyabb beosztásra pályázik
Ha valaki eddig önállóan vitt feladatokat, önállóan gazdálkodott egy
költségkeret felett, embereket irányított, önállóan tárgyalt, döntött,
és most kevésbé lesz önálló, inkább a felettese utasításait,
iránymutatását kell követnie, nem lesznek beosztottjai, kevesebb
információhoz jut, nem lesz döntési helyzetben és már tűzközelben sem
annyira. A bére, havi jövedelme is alacsonyabb lesz.
Az érem másik oldala, hogy kisebb lesz a rajta levő felelősség, több
szabadideje lesz, a munka-magánélet aránya jelentősen javulhat.
Ha alacsonyabb beosztásra pályázik, akkor az önéletrajzát mindenképpen
igazítsa a megpályázott álláshoz. Ne a szokásos kronologikus
sorrendbe, hanem inkább funkcionális, az eddigi tapasztalatait
összegezve állítsa össze. A kísérőlevélben mindenképpen írjon arról,
hogy az eddigi pályafutásához képest miért lehet az Ön számára motiváló
az adott pozíció, hogyan tudna eddigi tapasztalataival a cég sikeres
működéséhez hozzájárulni. Térjen ki arra is, hogy miért szeretne az
adott cégnél dolgozni. Ez talán segít abban, hogy ne kezeljék azonnal
túlképzettnek és bejusson egy interjúra.
Fontos kérdés a bérigény kialakítása. Senki sem szereti, ha a korábbi
jövedelme csökken. Manapság nem is olyan ritka jelenség, hogy az
állományban levők bérét csökkentik közös (?) megegyezéssel. Ha a
beosztása alacsonyabb lesz, akkor értelemszerűen ezzel együtt jár a bér
csökkenése is. Gondolja át, hogy mi az az összeg, amely reális az
eddigi tapasztalatai és a piaci helyzet figyelembevételével. Sajnos,
itt nem érdemes a 2 évvel ezelőtti bevételeire gondolni. Napjainkban az
alacsonyabb pozíciót megpályázók az esetek döntő többségében
egzisztenciális okokból teszik meg ezt a lépést. Egyszerűen olyan
helyzetbe kerültek, hogy el kell vállalniuk egy kevesebbet fizető, de
legalább valamilyen bevételt jelentő munkát.

Ha nem kényszerből vállalja...
Elképzelhető az is, hogy valaki úgy dönt, hogy az eddig megismert
szakterület mellett jártasságot szerez egy másikban is. Például aki
eddig marketing területen dolgozott, most szívesen kipróbálná magát egy
kiskereskedelmi láncban operációs vezetőként. Minél több lábon áll az
ember, minél több szakterületen szerzett tapasztalatot, annál nagyobb
lesz/lehet iránta a kereslet néhány éven belül. A tudatos karrierépítés
része, hogy átmenetileg visszalép pozícióban és bérben azért, hogy
elmélyüljön egy másik szakterületen is.
Beilleszkedés
Ha belép a közösségbe egy olyan új kolléga, akinek a szaktudása,
rálátása a piaci folyamatokra nagyobb, tapasztalata is szélesebb körű,
mint a közvetlen munkatársaké, akkor erre a helyzetre mindenkinek fel
kell készülnie. Az új belépőnek – főleg az első időben- érdemes kicsit
visszafognia magát, és nem éreztetni, hogy mennyivel többet tud (akár
így van, akár nem).
Fontos, hogy az új kolléga ne akarja bebizonyítani, hogy mindenhez
jobban ért és ne meséljen mindig a „régi szép időkről”, amikor ő még
topon volt. Először tájékozódjon, ismerkedjen a céggel és igyekezzen a
lehető legjobban teljesíteni. A kollégák részéről is kell egyfajta
nyitottság, hogy ne ufó-ként kezeljék az újonnan érkezettet és
könnyítsék meg számára a beilleszkedést, a cég megismerését. Nyilván
kialakulhat bennük egy egészséges pozícióféltés, lényeg, hogy ez ne
hatalmasodjon el, és ne akarják mindenképpen „kifúrni” az új embert,
mert a munkahelyüket féltik tőle.
A vezetőre is fokozott terhet ró egy ilyen helyzet megfelelő kezelése.
Különösen kényes a kérdés, ha az új szakember a saját vezetőjénél is
nagyobb tudással, erősebb kompetenciákkal rendelkezik. Ilyen helyzetben
csoda ritkán várható, konfliktus annál inkább. Hogy ez meddig éleződik,
az mindkét fél kompromisszumkészségétől függ.
A cégvezetésnek is érdemes átgondolnia, hogy az újonnan felvett
szakembernek, ha abban a munkakörben, amire felvették, jól teljesített,
akkor van-e lehetőség továbblépésre. A munkáltatói oldal érdekeit
figyelembe véve, érdemes lehet a szakmai tudását, esetleges vezetői
kompetenciáit, kapcsolatrendszerét hasznosítani, kamatoztatni a cég
számára.
- Profession.hu
Az otthoni munka növeli a kreativitást
2012. március 28. Forrás: Profession.hu, D. I.
A rugalmas munkavégzés motiválja a dolgozókat.
Április 21-én Magyarországon első alkalommal rendezik meg a Dolgozz Otthonról Napot.
A rugalmas munkavégzés nemcsak a kreativitást segíti: az otthoni munka
motiválja a kollégákat, növeli a lojalitást, és javíthatja a
munkavállalói imázst – véli a Telenor és a Microsoft, a kezdeményezés
résztvevői. A céljuk az, hogy a lehető legtöbb hazai – elsősorban
szellemi munkást alkalmazó – munkáltató tegye lehetővé az otthoni
munkavégzést minél több munkatársa számára. A Dolgozz Otthonról Naphoz a
weben és a Facebookon lehet csatlakozni.
Munkáltatói márkája kialakításakor egyre több vállalat keresi azokat a
lehetőségeket, melyek segítik a munka és a magánélet közti megfelelő
egyensúly fenntartását. Számos külföldi cég esetében már bevált
gyakorlat a „home office” kultúra. Ha a munkatársak esetenként
otthonról, nyugodt körülmények között dolgozhatnak, könnyebben
mélyülhetnek el a nagy koncentrációt igénylő feladatokban,
hatékonyabban, kreatívabban teljesítenek. Az innovatív munkahelyek
tisztában vannak azzal, hogy a jó ötletek nem kizárólag az irodai asztal
mellett születnek. Ezért olyan eszközöket és technikai megoldásokat
bocsátanak a dolgozók rendelkezésére, amelyekkel akár a nappaliban, a
teraszon vagy egy hosszú vonatúton is teljes értékű munkát tudnak
végezni.
Az otthoni munka a kreativitás mellett a munkavállalói elköteleződést,
lojalitást is erősíti, hiszen a rugalmas munkaszervezés mellett több
idő marad a családra és a magánéletre. A munkavállalók elégedettebbek
és motiváltabbak, ha érzik, hogy cégük megbízik bennük és abban, hogy
akkor is teljesítik feladataikat, ha nem az irodában ülnek.

„Sok
esetben otthon, akár a konyhában ülve születnek a ’nagy’ gondolatok. A
rugalmas munkavégzést ezért mobileszközökkel, távoli hozzáféréssel
segítjük, így nálunk természetes, ha egy kolléga az otthonából
kapcsolódik be egy irodai megbeszélésbe. A Telenornál nem az a fontos,
hogy hány órát tölt a munkatársunk az irodában, hanem, hogy mennyire
hatékonyan és milyen minőségben dolgozik. Mindez felelős hozzáállást
követel meg a munkavállalótól és bizalmat kíván a munkaadótól. A
munkatársakba fektetett bizalom pedig megtérül, hiszen elégedettebbek
és motiváltabbak azok a munkavállalók, akiket a munkáltatójuk támogat
abban, hogy rugalmas munkavégzéssel dolgozhassanak, ezáltal is
elősegítsék a munka és a magánélet egyensúlyát” – mondta Anne Birgitte
Kverum, a Telenor Magyarország humánerőforrás vezérigazgató-helyettese.
„A Microsoft irodai környezet minden munkavállalójának természetes
lehetőségként kínálja a munkavégzést otthonról. Ez a fajta rugalmasság
bizonyos technológia, eszközök használata mellett kulturális változást
és szemléletváltást is igényel. Mi azt tapasztaljuk, hogy olyat, ami
megéri: növekvő hatékonyság, magasabb szintű időgazdálkodási készség,
kisebb fluktuáció. Bízom benne, hogy egyre többen ihletet és bátorságot
merítenek a jó példákon és csatlakoznak a kezdeményezéshez” – mondta
Kristóf Judit, a Microsoft kommunikációs vezetője.
Az első hazai „Home Office Day” eseményt a Föld Napját megelőző
szombati munkanapon, április 21-én rendezik meg Dolgozz Otthonról Nap
néven. A kezdeményező Telenor és Microsoft életének már szerves része,
hogy heti egy-egy munkanapon az alkalmazottak otthonról végzik
munkájukat, és megspórolják az idő- és energiaigényes utazást. A
szervezők célja, hogy felhívják a szellemi alkalmazottak és munkaadóik
figyelmét a gyakorlat előnyeire, és hosszú távon a hazai vállaltoknál is
elterjedjen az alkalmankénti otthoni munkavégzés kultúrája.
A Telenor és a Microsoft a jövőben éves rendszerességgel tervezi a
Dolgozz Otthonról Nap megrendezését. Az első Dolgozz Otthonról Napra a
szervezők weboldalt (www.dolgozzotthonrolnap.hu) készítettek, amelyen az
érdeklődők tájékozódhatnak a kezdeményezés céljairól, a „home office”
kultúráról. Az oldalon a vállalatoknak és HR vezetőiknek van
lehetőségük csatlakozni a naphoz, a munkavállalók pedig a Facebookon
(http://www.facebook.com/dolgozzotthonrolnap) követhetik a
kezdeményezést.
- Profession.hu
BusinessNewsDaily toborzók, tanácsadók és pszichológusok megkérdezésével készült kutatása tíz különböző személyiségtípust említ, akiket minden cégnél tárt karokkal várnak. Kis-és közepes vállalkozások esetében a legjobb, ha mind a tíz különböző személyiségtípusból foglalkoztatnak minimum egy embert, hiszen így lesz kiegyensúlyozott és hatékony a munka – vélik a szakértők.
A stratéga
Az egyik legfontosabb személyiségtípus a munkahelyen. Ő az, aki azonosulni tud a hosszú távú célokkal, rendelkezik elképzelésekkel a jövőre nézve és stratégiai tervet dolgoz ki azok megvalósítására.
A rendszerező
A stratéga elképzelései észrevétlenül eltűnnek a munkahelyi rutin során, ha nincs a vállaltnál egy rendszerező személyiségtípus, aki mindezt összefogja, feladatorientált és gyakorlatias szemlélettel rendelkezik.
A főnök ellentéte
Habár a legtöbben szeretnek hasonló beállítottságú emberekkel együtt dolgozni, elengedhetetlen új, eltérő gondolkodású kollégákkal is frissíteni a csapatot. A sok hasonló ember ugyanis csökkentheti a visszacsatolást, az egymás közti kommunikációt és hosszú távon a növekedés akadálya lehet.
A kezdeményező
A marketing szemléletű egyéniségekre minden vállalatnál szükség van, ők azok, akik a világ számára megismertetik és pozícionálják a céget új ügyfelek megnyerése érdekében. A kezdeményező szemléletű munkatárs a csoport elképzeléseit felhasználva építi a márkát. Ez a személyiségtípus öntudatos egyéniséget, gyors reakcióképességet és kockázatvállalást követel meg.
A feladathalmozó
A legtöbb vállaltnál kellenek olyan munkatársak, akik hajlandóak időről-időre eltérni a rájuk osztott feladattól és belevágni abba, amire éppen az adott pillanatban szükség van. Ez a személyiségtípus nemcsak elviseli a káoszt, hanem egyenesen igényli azt.
A döntéshozó
Ez ebbe a típusba tartozók bíznak saját értékítéletükben, ami elengedhetetlen, hiszen a főnök nem lehet mindig jelen az összes döntéshozatali szituációban, ráadásul nem is egészséges, ha a legkisebb feladattal kapcsolatban is minden alkalommal kikérik a véleményét.
Az óvatos
A kockázatvállaló munkavállalói típust ellensúlyozva kockázatkerülő magatartása révén stabilitást és korrektséget hoz a vállalat életébe. Az óvatos személyiség megakadályozhatja azt is, hogy a kollégák túlvállalják magukat.
A szolgálatközpontú
Az ebbe a típusba tartozó munkavállaló különösen motivált abban, hogy kollégáinak segítsen és ezért elvárja a köszönetet is. Jó érzékkel hozza összhangba az adminisztratív, vagy sok részlettel járó feladatokat úgy, hogy közben tartja a határidőket. Megfelelő önbizalommal rendelkezik a problémás ügyfelek kezeléséhez.
Az elemző
Minden munkahelyen elengedhetetlen, hiszen elemzi az egyes döntések várható hatását, képes józanul mérlegelni és prezentálni a várható előnyöket és az elszenvedett hátrányokat.
Az alkalmazkodó
Az ilyen munkavállaló a főnökök álma, megbízhatóan átvesz feladatokat másoktól, kiválóan delegálhatunk rá megbízásokat anélkül, hogy visszautasítástól kellene tartanunk. Terhelhető és lojális személyiségtípus.
- Profession.hu
Ilyen típusú emberekre van szükség minden munkahelyen
A 10 legkelendőbb munkavállaló típus. Ön melyikbe tartozik?
BusinessNewsDaily toborzók, tanácsadók és pszichológusok megkérdezésével készült kutatása tíz különböző személyiségtípust említ, akiket minden cégnél tárt karokkal várnak. Kis-és közepes vállalkozások esetében a legjobb, ha mind a tíz különböző személyiségtípusból foglalkoztatnak minimum egy embert, hiszen így lesz kiegyensúlyozott és hatékony a munka – vélik a szakértők.
A stratéga
Az egyik legfontosabb személyiségtípus a munkahelyen. Ő az, aki azonosulni tud a hosszú távú célokkal, rendelkezik elképzelésekkel a jövőre nézve és stratégiai tervet dolgoz ki azok megvalósítására.
A rendszerező
A stratéga elképzelései észrevétlenül eltűnnek a munkahelyi rutin során, ha nincs a vállaltnál egy rendszerező személyiségtípus, aki mindezt összefogja, feladatorientált és gyakorlatias szemlélettel rendelkezik.
A főnök ellentéte
Habár a legtöbben szeretnek hasonló beállítottságú emberekkel együtt dolgozni, elengedhetetlen új, eltérő gondolkodású kollégákkal is frissíteni a csapatot. A sok hasonló ember ugyanis csökkentheti a visszacsatolást, az egymás közti kommunikációt és hosszú távon a növekedés akadálya lehet.
A kezdeményező
A marketing szemléletű egyéniségekre minden vállalatnál szükség van, ők azok, akik a világ számára megismertetik és pozícionálják a céget új ügyfelek megnyerése érdekében. A kezdeményező szemléletű munkatárs a csoport elképzeléseit felhasználva építi a márkát. Ez a személyiségtípus öntudatos egyéniséget, gyors reakcióképességet és kockázatvállalást követel meg.

A legtöbb vállaltnál kellenek olyan munkatársak, akik hajlandóak időről-időre eltérni a rájuk osztott feladattól és belevágni abba, amire éppen az adott pillanatban szükség van. Ez a személyiségtípus nemcsak elviseli a káoszt, hanem egyenesen igényli azt.
A döntéshozó
Ez ebbe a típusba tartozók bíznak saját értékítéletükben, ami elengedhetetlen, hiszen a főnök nem lehet mindig jelen az összes döntéshozatali szituációban, ráadásul nem is egészséges, ha a legkisebb feladattal kapcsolatban is minden alkalommal kikérik a véleményét.
Az óvatos
A kockázatvállaló munkavállalói típust ellensúlyozva kockázatkerülő magatartása révén stabilitást és korrektséget hoz a vállalat életébe. Az óvatos személyiség megakadályozhatja azt is, hogy a kollégák túlvállalják magukat.
A szolgálatközpontú
Az ebbe a típusba tartozó munkavállaló különösen motivált abban, hogy kollégáinak segítsen és ezért elvárja a köszönetet is. Jó érzékkel hozza összhangba az adminisztratív, vagy sok részlettel járó feladatokat úgy, hogy közben tartja a határidőket. Megfelelő önbizalommal rendelkezik a problémás ügyfelek kezeléséhez.
Az elemző
Minden munkahelyen elengedhetetlen, hiszen elemzi az egyes döntések várható hatását, képes józanul mérlegelni és prezentálni a várható előnyöket és az elszenvedett hátrányokat.
Az alkalmazkodó
Az ilyen munkavállaló a főnökök álma, megbízhatóan átvesz feladatokat másoktól, kiválóan delegálhatunk rá megbízásokat anélkül, hogy visszautasítástól kellene tartanunk. Terhelhető és lojális személyiségtípus.
- Profession.hu
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése